donderdag 9 april 2015

Mini Moestuin- post

De Mini Moestuin was klaar en gevuld met "Makkelijke Moestuin Mix"... Het rek er achter 
voor de klimgroentes... Boomschors er omheen... Zaadjes en zaai kalender bij de hand.
Dus de bakken van de Mini Moestuin konden worden ingericht, met: 
Snijbiet, Pluksla, Mini Kropsla, Spinazie, Rucola, Palmkool, Maggie (Lavas), Peterselie en Tijm. 


De Zonnebloemen zijn alvast binnen voorgezaaid (om bijen te lokken en het staat mooi)
en de Sugarsnaps en Peultjes liggen voor te kiemen om straks in de achterste bakken te zetten.
Ik wil er nog Klim-courgettes bij en Pompoenen. Aan mijn ambitie zal het niet liggen.
Ik heb sommige groentes die ik gezaaid heb nog nooit gegeten, laat staan gekweekt.
We kunnen dit dus een echte uitdaging noemen! Maar zo leuk. Ben benieuwd wat er lukt..!
Het is zo echt een gezellige moestuin hoek geworden, de Aalbessenstruik en de Perenboom stonden er al.


Verder is er heel hard gewerkt in de tuin. In iedere hoek is wel iets veranderd. 
Iedere vrije minuut is er wel 1 van ons tweeën aan het werk in de tuin (de ander is dan bij mini bezig bijtje)
De Prunus staat weer als vanouds in bloei... prachtig. 
En zo leuk: de Pimpelmezen hebben hun intrek weer genomen in het vogelhuisje.


Worteltjes zijn gezaaid in de grote zinken teil en de Marokkaanse Munt staat in de oude 
zinken emmer die ik twee weken geleden op Markplaats vond.
Wat is deze Muntthee heerlijk, met een theelepel honing er in...
(er dreef wel een luis in... maar niet zeuren; de thee is dan ook vers;)

Op naar een mooie zomer! Morgen alvast een voorproefje.

11 opmerkingen:

  1. Wauw, wat ben je al busy met je moestuintje. En wat staat het allemaal gezellig in je prachtige tuin.
    Mijn moestuin bak ga ik vandaag onderhanden nemen. En dat zaaien!! Wat is de lente Mooi, hè?
    Veel zonnige groeten en genieten van man, kids en tuin!
    Liefs Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De moestuin is helemaal hip, overal zie je boeken, kweekattributen en minikassen te koop. Maar het is natuurlijk ook erg leuk om je eigen groenten te kweken. Sinds ik gisteren het programma over de beste moestuinkweker van Nederland heb gezien, weet ik dat courgettes eigenlijk heel klein het lekkerst smaken. En hoe meer je ze plukt, des te beter wordt de oogst.

    Veel succes. Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er allemaal al heel goed uit! Ik heb de courgetteplantjes al klaar staan om te planten, verheug me nu alweer op courgettes uit eigen tuin!

    Fijn weekend! Groetjes, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk zo'n moestuin. Ziet er zo gezellig uit. Dat wordt smullen van de zomer.
    Fijn weekend, liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat ziet dat er allemaal mooi en leuk uit!
    Ik hoop dat je groentes en kruiden het goed gaan doen.
    Las bij een andere blogster dat ze allemaal last had van babyslakjes...
    Hopelijk heb jij dat niet.
    Groetjes, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je bent goed bezig geweest in je tuin! Nu hopen op mooi weer de komende tijd, dan kan alles groeien en bloeien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je een prachtige tuin. Je moestuin ziet er zo gezellig uit. Ik heb een 1 m² moestuinbak en ook alvast gezaaid. Dit is mijn 2de jaar en wil proberen dit jaar een grotere oogst te bekomen en meer verschillende groentes. Of dat gaat lukken? Ik hoop het. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ziet het er allemaal prachtig uit! Als ik dat zie wil ik ook een grote tuin hihi je moet wat te dromen hebben;-) En bloesem in de tuin is altijd mooi :-) Fijn weekend! Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echt super leuk gemaakt zeg.
    Ben benieuwd of alles aan gaat slaan, hou je ons op d ehoogte?
    Succes in ieder geval.
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie grote tuin heb je. Het ziet er allemaal heel verzorgd uit. Mooi je moestuin!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen

Wat een leuk, een berichtje! Dank daarvoor!